مجله آموزشی

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

درباره کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت نوعی کیف پول موبایلی غیرمتمرکز، متن باز (Open-Source) و چندرمزارزی است. آن را باید راهکاری امن و کاربرپسند برای ذخیره‌سازی، مدیریت و تراکنش دارایی‌های دیجیتال بدانیم. در ادامه مطالب آموزشی ویفاکس کالج، با این راهنمای کاربردی همراه باشید تا ویژگی‌ها، مزایا و چگونگی کار کردن با Trust Wallet را بررسی کنیم. قرار است کمکتان کنیم تا مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن را نزد بسیاری از علاقه‌مندان رمزارزها کشف کنید!

منظور از کیف پول تراست ولت چیست؟

Trust Wallet را ویکتور رادچنکو در سال 2017 ایجاد کرد و یک سال بعد بایننس آن را خرید. این کیف پول از رمزارزها و توکن‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند؛ از جمله: بیتکوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB) و ترون (TRX). این ابزار با تأکید بر حفظ حریم خصوصی و داشتن کنترل بر وجوه، به دنبال راهکاری یکپارچه و ایمن جهت مدیریت  کردن دارایی‌های دیجیتال توسط کاربران است.

مهم‌ترین ویژگی‌های Trust Wallet کدامند؟

شاید راز محبوبیت این ولت را بتوانیم در وجوه تمایزش به شرح زیر بجوییم.

پشتیبانی چندارزی و رابط کاربرپسند

 کیف پول تراست ولت با پشتیبانی کردن از مجموعه گسترده‌ای‌ از رمزارزها و توکن‌ها، به کاربران کمک می‌کند تا چندین دارایی را در یک کیف پول مدیریت کنند. از طرفی، رابط کاربریش طراحی هوشمندانه‌ای دارد و پیمایش را برای کاربران آسان می‌کند؛ لذا کار کردن با آن برای کاربران تازه‌کار و باتجربه لذت‌بخش و آسان است.

امنیت و حریم خصوصی همراه با پشتیبان‌گیری و بازیابی

در کیف پول Trust Wallet بر امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران تأکید ویژه‌ای شده است. کلیدهای خصوصی را هم می‌توانید به‌صورت محلی در دستگاهتان ذخیره کنید که با رمزگذاری داده‌ها تکمیل می‌شوند. همچنین، این کیف پول فرآیند پشتیبان‌گیری و بازیابی را به کمک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای تسهیل کرده است.

قابلیت‌هایی ویژه در یک کیف پول

تراست ولت به صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند Binance DEX متصل می‌شود؛ در نتیجه، کاربران می‌توانند رمزارزها را مستقیماً در داخل برنامه معامله کنند. از سوی دیگر، استیکینگ (Staking) و ییلدفارمینگ (Yield Farming) آن از شرط‌بندی برای رمزارزهای مختلف پشتیبانی می‌کند. در این‌صورت، کاربران می‌توانند جوایزی را با شرکت کردن در فرآیندهای اعتبارسنجی شبکه کسب کنند. مرورگر داخلی DApp کیف پول تراست ولت هم کمک می‌کند تا مستقیماً از کیف پول با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) تعامل کنید.

شروع کار با کیف پول Trust Wallet

در زیر مراحل کار کردن با این کیف پول را به اختصار مرور می‌کنیم.

1. دانلود و نصب برنامه

کیف پول تراست ولت برای دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است. برای دانلود و نصب کردن آن، کافی است به Google Play یا  App Storeاپل سر بزنید. سپس عبارت «Trust Wallet» را جستجو و برنامه رسمی آن را انتخاب، دانلود و نصب کنید. یادتان باشد که برنامه را به‌طور مرتب به‌روز کنید تا از آخرین پیشرفت‌ها و ویژگی‌های امنیتیش بهره‌مند شوید.

2. ایجاد کیف پول جدید

برنامه را پس از نصب، اجرا کنید و بر روی «ایجاد کیف پول جدید» ضربه بزنید. سپس باید شرایط خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی را بخوانید و بپذیرید. حالا عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای که بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود را یادداشت کنید. این عبارت برای بازیابی کردن کیف پولتان در صورت دسترسی نداشتن به دستگاه است. آن را ایمن نگه دارید و در اختیار کسی نگذارید. عبارت بازیابی را با انتخاب کلمات و با ترتیب صحیح تأیید کنید. پس از انجام دادن این کار، کیف پول تراست ولت ایجاد شده و آماده استفاده است.

3. وارد کردن کیف پول موجود

چنانچه از قبل، کیف پول رمزارزی دارید و می‌خواهید آن را به ولت Trust وارد کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه را باز کنید.
  • روی عبارت «من از قبل یک کیف پول دارم» ضربه بزنید.
  • نوع کیف پولی را انتخاب کنید که می‌خواهید وارد کنید (مانند بیتکوین، اتریوم و ...).
  • عبارت بازیابی یا کلید خصوصیتان را وارد کنید.
  • پس از تأیید کردن جزئیات، کیف پول قبلیتان به کیف پول Trust وارد می‌شود.

4. دریافت رمزارز

برای دریافت رمزارز در Trust Wallet، پس از اجرا کردن برنامه، رمزارزی را از صفحه اصلی انتخاب کنید که قصد دارید دریافت کنید. روی «دریافت» ضربه بزنید. آدرس کیف پولتان را کپی کنید یا کد QR را اسکن کنید و با فرستنده به اشتراک بگذارید. پس از تأیید شدن  تراکنش در بلاکچین، رمزارز دریافتی در کیف پولتان ظاهر می‌شود.

5. ارسال رمزارز

برای انجام دادن این کار، پس از اجرا کردن برنامه کیف پول تراست ولت، رمزارز مورد نظرتان جهت ارسال را از صفحه اصلی انتخاب کنید. روی «ارسال» ضربه بزنید و نشانی کیف پول گیرنده را وارد کنید یا کد QR او را اسکن کنید. سپس مبلغ مورد نظرتان برای ارسال را وارد کنید. در اینجا به‌صورت اختیاری می‌توانید کارمزد تراکنش را متناسب با اولویت‌بندی سرعت یا هزینه تنظیم کنید. روی «بعدی» ضربه بزنید و جزئیات تراکنش را بررسی کنید و سرانجام، تراکنش را تأیید کنید تا رمزارز ارسال شود.

Trust Wallet 1

6. استیکینگ و ییلدفارمینگ در تراست ولت

کاربران Trust Wallet می‌توانند رمزارزهای خاصی را به اشتراک بگذارند و در فارمینگ سود شرکت کنند. برای به اشتراک گذاشتن رمزارزتان:

  • برنامه Trust Wallet را باز کنید.
  • ارز رمزپایه‌ای را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را از صفحه اصلی انتخاب کنید.
  • روی «Stake» ضربه بزنید و دستورالعمل‌های مربوطه را برای واگذاری دارایی‌هایتان دنبال کنید.
  • یک اعتبارسنج انتخاب و مبلغ مورد نظرتان برای شرط‌بندی را وارد کنید.
  • ترید سهام را تأیید کنید.
  • بر اساس شرایط شرط‌بندی، شروع به کسب پاداش خواهید کرد.

7. کار کردن با مرورگر DApp

به کمک مرورگرDApp  کیف پول تراست ولت، می‌توانید با برنامه‌های غیرمتمرکز مختلف تعامل داشته باشید؛ برای این منظور:

  • برنامه Trust Wallet را باز کنید.
  • بر روی نماد «Browser» در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • DApp مورد نظرتان برای استفاده را مرور یا جستجو کنید.
  • آن را انتخاب کنید تا مرورگر Trust Wallet باز شود.
  • دستورالعمل‌های مربوط به اتصال کیف پول و ... را دنبال کنید.
  • حواستان باشد که صرفاً با DApp‌ های معتبر و تأیید شده کار کنید تا از کلاهبرداری‌های فیشینگ و برنامه‌های مخرب ایمن بمانید.

Trust Wallet2

نتیجه‌گیری

کیف پول تراست ولت را بسیاری از کاربران ViFox College قدرتمند و کاربرپسند می‌دانند؛ در نتیجه، می‌تواند راهکاری امن برای ذخیره‌سازی، مدیریت کردن و تراکنش بسیاری از رمزارزها باشد. پشتیبانی کردن Trust Wallet از دارایی‌های مختلف، غیرمتمرکز بودن معاملات، قابلیت‌های استیکینگ و مرورگر DApp راز چندمنظوره بودنش برای کاربران تازه‌کار و باتجربه است. با دنبال کردن مراحل بالا و در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی می‌توانید با اطمینان از این ولت برای مدیریت کردن دارایی‌های دیجیتال کمک بگیرید.

منابع
 

Related Articles

Image

درباره ما

ویفاکس دروازه ورود شما به دنیای مالی است. جایی‌که با نوین‌ترین شیوه آموزشی، کاملا رایگان، با حضور اساتید مجرب و تیم متخصص در این حوزه، می‌توانید آینده مالی خود را به بهترین نحو ممکن بسازید و شاهد پیشرفت‌های روزافزون خود باشید.

راه های ارتباطی

عضویت در خبرنامه