مجله آموزشی

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال TRX

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال TRX

مروری بر جزئیات خرید و فروش ارز دیجیتال TRX

با خرید و فروش ارز دیجیتال ‏TRX یا همان ارز ترون (TRON)، در واقع، به سراغ نوعی ارز رمزپایه محبوب با پلتفرمی غیرمتمرکز می‌روید. معامله‌گرها با انجام دادن این کار، در پی فراهم کردن سیستم رایگان سرگرمی جهانی محتوای دیجیتال با فناوری ذخیره‌سازی توزیع‌شده هستند. در ادامه این مطلب ویفاکس کالج، قرار است اصول اولیه و ساز و کار انتخاب کردن پلتفرم مناسب خرید و فروش ارز دیجیتال TRX را بررسی کنیم. همچنین، نگاهی به چگونگی راه‌اندازی حساب‌های کاربری، انجام دادن تراکنش‌ها و مدیریت کردن سرمایه گذاری بر روی این ارز خواهیم انداخت. پس به خواندن ادامه دهید!

منظور از TRX و شبکه TRON چیست؟

قبل از ورود به فرآیند خرید و فروش ارز دیجیتال ‏TRX، مهم است که TRX و شبکه TRON را بشناسیم.

  • هدف شبکه TRON به‌عنوان پلتفرمی مبتنی بر بلاکچین، غیرمتمرکز کردن شبکه اینترنت از طریق فراهم کردن امکان ایجاد و به‌اشتراک‌گذاری بی‌واسطه محتوا توسط کاربران است.
  • TRX یا Tronix رمزارز بومی شبکه TRON است که برای انجام دادن تراکنش‌ها و اجرای برنامه‌ها بر روی این پلتفرم به کار می‌رود.

انتخاب کردن صرافی مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال ‏TRX

برای انجام دادن این کار، باید صرافی کریپتو کارنسی (رمز ارز)‏ انتخاب کنید که از TRON پشتیبانی می‌کند. برای این منظور، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • امنیت: به دنبال صرافی‌های دارای تمهیدات قوی امنیتی باشید؛ مانند مجهز بودن به احراز هویت دو‌مرحله‌ای (2FA) یا ذخیره‌سازی سرد وجوه (Cold Storage).
  • شهرت و اعتبار: صرافی‌های معتبر و دارای سابقه مطمئن ارائه خدمات را مطابق نظرات کاربران برگزینید.
  • کارمزد: کارمزد تراکنش‌ها را در صرافی‌های مختلف مقایسه کنید.
  • سهولت استفاده: پلتفرم‌های کاربرپسند را انتخاب کنید؛ به‌ویژه در صورتی که تازه وارد تجارت ارزهای دیجیتال شده‌اید.
  • پشتیبانی مشتریان: مطمئن شوید که صرافی مورد نظرتان ساز و کاری قوی برای پشتیبانی مشتریان فراهم کرده است.

برخی صرافی‌های محبوبی که از خرید و فروش ارز دیجیتال ‏TRX پشتیبانی می‌کنند، عبارتند از: Binance، Kraken، Huobi و Bitfinex.

Binance

راه‌اندازی حساب

پس از انتخاب کردن صرافی کریپتو کارنسی ‏طبق شرایط فوق، مراحل زیر را برای ایجاد کردن حسابتان دنبال کنید:

  • با ارائه ایمیل و ایجاد رمز عبور در صرافی ثبت نام کنید.
  • فرآیند احراز هویت مشتری (KYC) را با ارائه مدارک شناسایی مورد نیاز تکمیل کنید.
  • احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید تا امنیت حسابتان را ارتقا دهید.

حتما بخوانید: مهم ترین کاربردهای بلاک چین چیست؟

تأمین مالی حساب برای خرید و فروش ارز دیجیتال ‏TRX

برای خرید TRX، باید حساب صرافیتان را با ارز فیات یا ارز دیجیتال دیگری تأمین کنید. در صورت پشتیبانی کردن صرافی از سپرده‌های فیات، می‌توانید از حساب بانکیتان پول انتقال دهید یا از کارت اعتباری/دبیت استفاده کنید. اما چنانچه از قبل ارزهای دیجیتال دیگری دارید، می‌توانید آن‌ها را به کیف پول صرافیتان واریز و با TRX معامله کنید.

خرید ارز دیجیتال ‏TRX

پس از ایجاد حساب می‌توانید اقدام به خرید TRX کنید. در ادامه، مراحل گام به گام آن را می‌توانید مرور کنید.

  • به پلتفرم معاملاتی صرافی بروید.
  • جفت معاملاتی TRX را انتخاب کنید. چنانچه فیات را واریز کرده‌اید، جفت TRX/USD یا TRX/EUR را انتخاب کنید؛ اما در صورت واریز کردن ارز دیجیتالی دیگر، جفت مناسبی مانند TRX/BTC را برگزینید.
  • سپس می‌توانید یک سفارش بازار را مشخص کنید که TRX را با قیمت فعلی بازار خریداری می‌کند؛ یا سفارشی محدود را با قیمت مورد نظرتان برای خرید TRX برگزینید.
  • مقدار TRX را وارد کنید که می‌خواهید بخرید.
  • سفارشتان را بررسی و تأیید کنید. پس از اجرای سفارش، TRX به کیف پول صرافیتان واریز می‌شود.

ذخیره‌سازی ایمن TRX

اگر از کارشناسان ViFox College می‌شنوید، بهتر است برای ارتقای امنیت خریدتان، TRX را از صرافی به کیف پول شخصیتان منتقل کنید. برای انجام دادن این کار، می‌توانید کیف پول نرم‌افزاری مانند Trust Wallet یا Exodus را دانلود کنید که از TRX پشتیبانی می‌کنند. همچنین، برای فراهم کردن امنیت حداکثری، استفاده کردن از کیف پول سخت‌افزاری مانند Ledger یا Trezor برای ذخیره کردن آفلاین TRX را توصیه می‌کنیم.

فروش ارز دیجیتال ‏TRX

فرآیند فروش TRX همانند خریدش است. برای این کار، کافی است مراحل بالا را به‌صورت برعکس انجام دهید؛ یعنی:

  • چنانچه TRX در کیف پول شخصیتان است، آن را به کیف پول صرافیتان برگردانید.
  • به پلتفرم معاملاتی صرافی بروید.
  • جفت معاملاتی مناسب TRX را انتخاب کنید (به‌عنوان مثال، TRX/USD، TRX/EUR یا TRX/BTC).
  • می‌توانید یک سفارش بازار را برای فروش TRX به قیمت فعلی بازار یا سفارشی محدود را برای تعیین کردن قیمت فروش مورد نظرتان ارسال کنید.
  • مقدار TRX را وارد کنید که می‌خواهید بفروشید.
  • سفارشتان را بررسی و تأیید کنید؛ در این‌صورت، پس از اجرای سفارش، عوایدش به کیف پول صرافیتان واریز می‌شود.

چگونه سرمایه گذاری با ارز دیجیتال ‏TRX  را مدیریت کنیم؟

مدیریت کردن سرمایه گذاری TRX اقدامات مهمی مانند نظارت بر بازار، ایمن‌سازی دارایی‌ها و تصمیم‌گیری آگاهانه را در بر می‌گیرد. برای این منظور:

  • از روندهای بازار، اخبار و به‌روزرسانی‌های مربوط به TRON و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال مطلع باشید.
  • از قرار دادن همه سرمایه‌هایتان در TRX خودداری کنید. سرمایه گذاریتان را با ارزهای دیجیتال و کلاس‌های مختلف دارایی‌ها متنوع کنید.
  • از رمزهای عبور قوی و یکتا برای حساب‌های صرافی و کیف پولتان استفاده کنید. ‎2FA را فعال کنید و کلیدهای خصوصیتان را ایمن نگه دارید.
  • راهبرد سرمایه گذاریتان را به‌صورت دوره‌ای مرور کنید و تنظیمات را بر اساس شرایط بازار انجام دهید.

ریسک‌های خرید و فروش ارز دیجیتال ‏TRX

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی نظیر TRX، مخاطرات خودش را دارد. قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار نوسانی باشد. از سوی دیگر، تأثیر ریسک‌های نظارتی را هم نباید نادیده بگیرید؛ یعنی تغییر مقررات می‌تواند بر قانونی بودن و ارزش ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. صرافی‌ها و کیف پول‌ها هم می‌توانند در برابر هک‌ها و نقض‌های امنیتی آسیب‌پذیر باشند. این مسئله را نیز باید در نظر بگیرید که رویدادهای اقتصادی، تحولات فناوری و احساسات بازار می‌توانند بر قیمت ارزهای دیجیتال مؤثر باشند.

سخن پایانی

خرید و فروش ارز دیجیتال ‏TRX مستلزم دانستن جزئیات شبکه TRON، انتخاب کردن صرافی مناسب، راه‌اندازی و ایمن‌سازی حساب‌ها و انجام دادن آگاهانه تراکنش‌ها است. با دنبال کردن صحیح فرآیندهای این کار، می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های TRX را به‌طور کارآمد مدیریت کنید. بیش از هر چیز، یادتان باشد که اطلاعاتتان را به‌روز نگه دارید و عادت‌های خوب امنیتی را تمرین کنید. همچنین، راهبرد معاملاتی انتخابیتان را دائماً بر مبنای شرایط بازار و اهداف مالیتان تنظیم کنید. اطلاعات کاربردی این کار را در ویفاکس کالج بیاموزید!

منابع

 

Related Articles

Image

درباره ما

ویفاکس دروازه ورود شما به دنیای مالی است. جایی‌که با نوین‌ترین شیوه آموزشی، کاملا رایگان، با حضور اساتید مجرب و تیم متخصص در این حوزه، می‌توانید آینده مالی خود را به بهترین نحو ممکن بسازید و شاهد پیشرفت‌های روزافزون خود باشید.

راه های ارتباطی

عضویت در خبرنامه