مجله آموزشی

بهترین کشور برای مهاجرت تریدرها در سال ۲۰۲۴

بهترین کشور برای مهاجرت تریدرها در سال ۲۰۲۴

بهترین کشور برای تریدرها کجاست؟

نمی‌توانیم صرفاً از یک کشور به‌عنوان «بهترین» محل برای تریدرها نام ببریم؛ چرا که کشور مناسب این کار به سبک معاملاتی، شرایط تحمل ریسک و ترجیحات شخصیتان بستگی دارد. با وجود این، برخی کشورها همواره به دلیل فراهم کردن شرایطی که به سود معامله‌گران هستند، در رده‌های بالایی فهرست بهترین‌ها قرار می‌گیرند. در این مطلب ویفاکس کالج، قرار است به برخی نکات مهم بهترین محل تریدینگ و کشورهایی بپردازیم که بهترین شرایط را برای آن فراهم کرده‌اند. با ما همراه باشید!

برای بهترین بودن در نگاه تریدرها چه شرایطی لازم است؟

با بررسی کردن کشورهایی که بهشت تریدرها تلقی می‌شوند، می‌توانیم به معیارهایی برسیم که کم و بیش در همه آن‌ها مشترک هستند. در فهرست زیر این عوامل را خلاصه کرده‌ایم.

ثبات اقتصادی و شرایط محیط کسب و کار

اقتصاد قوی و باثبات و دارای تورم کم، محیطی قابل پیش‌بینی را برای راهبرد‌های معاملاتی فراهم می‌کند. همچنین، شرایطی مانند کوتاه و آسان بودن فرآیندهای ثبت شرکت و مقررات و اکوسیستم کارآمد حمایتی کسب و کارها، می‌تواند چشم‌انداز پررونقی را برای آینده ترسیم کند.

مقررات مالی و سیستم مالیاتی

مقررات مالی هدفمند و کارآمد می‌توانند پشتیبان معامله‌گران باشند. آن‌ها یکپارچگی بازار را تضمین و آزادی کافی را برای فعالیت‌های سودآور فراهم می‌کنند. رژیم‌های مالیاتی مطلوب معامله‌گران نیز با سیاست‌هایی مانند مالیات کم بر عایدی سرمایه و معافیت‌های برخی جریان‌های درآمدی می‌توانند تأثیر زیادی بر سودآوری داشته باشند.

آزادی سرمایه گذاری و ادراک فساد

مانع‌تراشی کمتر برای سرمایه گذاری خارجی و بازگرداندن سود به معامله‌گران شرایطی را فراهم می‌کنند تا سرمایه آزادانه در کشور جابجا شود. همچنین، کمتر بودن فساد به گواه شاخص‌های مربوطه محیطی منصفانه و شفاف را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.

ثبات سیاسی، کیفیت زندگی و وضعیت دسترسی به سرمایه

فضای باثبات سیاسی باعث می‌شود تا اختلالات و تغییرات غیرمنتظره به حداقل برسند؛ چرا که چنین عواملی می‌توانند اثرات ناخوشایندی بر بازارها داشته باشند. کیفیت بالای زندگی هم در چنین کشورهایی به رفاه کلی و تمرکز بر تجارت کمک می‌کند؛ از جمله زیرساخت‌ها، مراقبت‌های بهداشتی و ایمنی مطلوب. به این شرایط باید دسترسی آسان به منابع مالی از طریق بانک‌ها، کارگزاران یا سرمایه گذاران خطرپذیر را هم بیفزاییم. این شرایط برای برخی راهبرد‌های معاملاتی بسیار حیاتی هستند.

Political stability quality of life and access to capital

بهشت تریدرها کجاست؟

با توجه به معیارهای فوق می‌توانیم برخی کشورها را محل مناسب‌تری برای تریدینگ بدانیم. بیایید در ادامه نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

سنگاپور

این کشور با داشتن اقتصاد قوی، مالیات‌های پایین و چارچوب قانونی استوار، مرکز مالی جهانی است که تریدرها را به خودش جلب می‌کند. سنگاپور سیستم مالیاتی سرزمینی دارد؛ یعنی معامله‌گران صرفاً مالیات بر درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی درون مرزهای آن را می‌پردازند. آن را باید مزیت مهمی برای معامله‌گرانی بدانیم که از بازارهای خارج از کشور درآمد کسب می‌کنند. از سوی دیگر، در این کشور، عواید سرمایه معمولاً مشمول مالیات نمی‌شوند.

هنگ کنگ

بازار آزاد هنگ کنگ با مالیات کم و موقعیت راهبردیش در آسیا برای تریدرها مثال‌زدنی است. این کشور هم سیستم مالیاتی سرزمینی و نرخ مالیات بر عایدی سرمایه صفر دارد. این شرایط برای معامله‌گرانی جذاب هستند که حداکثرسازی سودشان را می‌جویند.

ایالات متحده

ایالات متحده با فرصت‌های متنوع تجاری و دسترسی به منابع گسترده سرمایه، بازار مالی بسیار پیشرفته‌ای دارد. با وجود این، مقررات آن می‌تواند پیچیده باشد و مالیاتش از برخی از کشورها بیشتر است. سیستم مالیاتی این کشور نیز پیچیدگی‌های خودش را برای معامله‌گران دارد؛ مثلاً مالیات بر عایدی سرمایه در آن بسته به دوره نگهداری و میزان درآمد متفاوت است. البته مزایایی مانند کسر مالیات جهت هزینه‌های تجاری را هم نباید نادیده بگیریم. بنابراین، برای انتخاب کردن آن باید شرایط مختلفی را در نظر بگیرید.

بریتانیا

بریتانیا به‌عنوان مرکز مالی مستعد و با داشتن نهادهای نظارتی قوی، سابقه طولانی در فعالیت‌های اقتصادی دارد. البته برگزیت ابهاماتی را جهت فعالیت تریدرها در این کشور ایجاد کرده است. نرخ مالیات بر عایدی سرمایه در بریتانیا 20 درصد است که کمتر از نرخ مالیات بر درآمد است. با وجود این، ملاحظاتی مانند حق تمبر در خرید سهام را نیز باید در نظر بگیرید.

کانادا

کانادا را به ثبات سیاسی، سیستم مالی منظم و کیفیت بالای زندگی می‌شناسند که دلخواه معامله‌گرانی است در پی شرایطی متعادل هستند. نرخ مالیات بر عایدی سرمایه در این کشور نصف نرخ مالیات بر درآمد نهایی است که بسته به‌گروه درآمدیتان می‌تواند کمتر از مالیات بر درآمد باشد.

استرالیا

اقتصاد باثبات، فساد کم و محیط تجاری پشتیبان از استرالیا گزینه‌ای جذاب برای تریدرها ساخته‌اند. چارچوب نظارتی قوی، دسترسی به بازارهای آسیا و اقیانوسیه و کیفیت بالای زندگی هم از مزایای فعالیت در آن هستند. البته مالیات نسبتاً بیشتر از سایر مراکز تجاری و هزینه‌های بالای زندگی در آن را نیز باید در نظر بگیرید.

علاوه بر کشورهای فوق، می‌توانیم از امارات متحده عربی (دبی)، آلمان، سوئیس و پرتغال هم نام ببریم که شرایط مطلوبی برای تریدرها فراهم کرده‌اند.

سخن پایانی

بهترین کشور برای تریدرها را باید با توجه به شرایط فردی آن‌ها مشخص کنیم. لذا قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب کردن بازار هدفتان باید ارزیابی صحیحی از اولویت‌هایتان داشته باشید و درباره شرایط هر کشور از جمله قوانین مالیاتیش تحقیق کنید. یادتان باشد که کشورهای مختلف مقررات متفاوتی برای ابزارهای خاصی مانند فارکس، سهام یا مشتقات آن‌ها دارند. لذا از ویفاکس کالج می‌شنوید، بهتر است پیش از هر چیز درباره مقررات مرتبط با سبک معاملاتی دلخواهتان در کشور مورد نظر تحقیق کنید.

منابع
 
 

Related Articles

Image

درباره ما

ویفاکس دروازه ورود شما به دنیای مالی است. جایی‌که با نوین‌ترین شیوه آموزشی، کاملا رایگان، با حضور اساتید مجرب و تیم متخصص در این حوزه، می‌توانید آینده مالی خود را به بهترین نحو ممکن بسازید و شاهد پیشرفت‌های روزافزون خود باشید.

راه های ارتباطی

عضویت در خبرنامه